TAJEMNICE WŁAŚCIWYCH ZAPROSZEŃ
Bardzo istotną rzeczą, o której warto pamiętać organizując ceremonię zaślubin jest dobór odpowiednich zaproszeń.
Istotne jest to, aby współgrały one z pozostałym dodatkami. Jeżeli zdecydowaliście się na swego rodzaju motyw przewodni, to warto zadbać o to, aby również na tym etapie go nie zabrakło. Osoby, które otrzymają zaproszenie powinny mieć przedsmak tego, co będzie działo się podczas uroczystości.
Zaproszenia powinny być ujednolicone. Każda z zaproszonych osób powinna otrzymać dokładnie takie samo zaproszenie. Nie należy nikogo wyróżniać.
Podstawowe elementy, których nie powinno zabraknąć na zaproszeniu:* personalia Państwa Młodych,
* miejsce ceremonii,
* data,
* dokładna godzina,
* miejsce przyjęcia weselnego,
* prośba o potwierdzenie przybycia,
* ewentualne informacje na temat przyjęcia np. dotyczące formy przyjęcia.
Przed wysłaniem zaproszenia należy kilkakrotnie sprawdzić, czy przypadkiem nie wkradł się żaden błąd. Należy zamówić dodatkowe zaproszenia, które wykorzystamy w podobnych sytuacjach.
* Jeżeli zapraszamy Małżeństwa, to pamiętajmy o zaadresowaniu listu do obojga.
* Pary, które mieszkają ze sobą, zapraszamy osobno.
* W przypadku osoby samotnej, nie ma jednoznacznej reguły czy zapraszać tylko tę osobę, czy też na zaproszeniu zaznaczyć, że może przyjść z osobą towarzyszącą. Jednak, jeśli macie wolne miejsca, to miło będzie uwzględnić dodatkową osobę. Zwłaszcza, jeśli dana osoba nie zna zbyt wielu zaproszonych gości lub, jeśli na przyjęciu będą głownie pary.
* Nie zapominajcie o zaproszeniu dzieci.
* Jeżeli zapraszacie tylko wybrane osoby z pracy, to warto uczynić to w sposób dyskretny.
Ważne jest, aby zarówno rodzinie, szczególnie osobom starszym, chrzestnym, babciom,

dziadkom jak i bliskim przyjaciołom wręczyć zaproszenia osobiście. Jeśli nie możemy osobiście zaprosić gości wysyłamy zaproszenie pocztą. W żadnym wypadku nie należy wysłać zaproszeń faksem, e-mailem czy SMS-em. Zaproszenia należy doręczyć nie wcześniej niż trzy miesiące i nie później niż trzy tygodnie przed ustaloną datą ślubu.
Do zaproszeń można dołączyć też dodatkowe informacje np.:
* mapkę i plan dojazdu na miejsce ceremonii i przyjęcia;
* informację, gdzie znajduje się najbliższy parking;
* listę najbliższych hoteli, w których będą mogli się zatrzymać goście;
Jeśli goście sami organizują sobie przyjazd i pobyt, można przygotować dla nich specjalny pakiet informacyjny, zawierający informacje na temat:
* podróży: możliwości dojazdu, połączenia, informacje o rezerwacjach, numer telefonu
lokalnej korporacji taksówkowej;
* noclegów;
* informacje dla turystów np. na temat ciekawych miejsc, które można zobaczyć, restauracji, które warto odwiedzić;
* informacje na temat tradycji ślubnych, jeśli np. goście pochodzą z różnych kultur.